Gör om och gör rätt

Publicerad 2015-12-15 15:41:54 i Allmänt,

Blev sjukt besviken förra veckan när jag fick hem artikeln av Hemmets Veckotidning jag och Elinor medverkade i. Kändes som att allt handlade om att få så mycket drama som möjligt, som att hela mitt liv har varit hemskt och fortfarande är hemskt. De blev till och med tvungna att välja bilden där jag och Elinor ser som mest allvarliga ut bara för att höja dramastämningen typ. Allt handlade om att sälja tidningar och göra mig till huvudrollen som dramaqueen och ett offer som bara var glad när jag såg på filmer som liten och aldrig annars. Därför vill jag nu göra om och göra rätt eftersom Hemmets Veckotidning antagligen inte vet hur man gör det själva. Jag ska berätta om nåt i mitt liv som alltid varit helt perfekt och som Hemmets Veckotidning aldrig hade skrivit om eftersom de skulle sålt för lite lösnummer då.
 
Jag älskar verkligen julen. Vi har alltid firat julen på mammas sida, alla år utom typ 3 år hos min mormor och morfar. Julafton har typ alltid varit bästa dagen på året för mig. Det är rutiner, god mat och massa fika. Såklart att jag tycker om att få julklappar men jag tror inte ens som liten att jag tyckt det varit det viktigaste. Det har alltid varit så mysigt att åka på landet till min mormor och morfars hus på julen. Särskilt när det varit massa mysig snö och rådjur som gått utanför fönstren mot skogen som vi sett när vi ätit.
 
Min mormor har brukat lagat hur mycket mat som helst, julpyntat så fint och fixat så att alla ska vara nöjda.
Det har aldrig varit något större bråk, aldrig varit någon fylla och alla får vara med lika mycket när det är jul i våran släkt. Till och med hundarna som kommit och gått under åren.
Så jag vill tacka min mamma, min pappa, mina mostrar, min morbror och alla vi firat med för att vi barn (jag, mina syskon och mina kusiner) alltid fått ha en så bra jul man bara kan få.  Ni har klätt ut er till tomtar för våran skull, ni har alltid låtit oss fått bestämma vad som ska ses på TV, ni har alltid gett oss en vit jul och låtit oss komma först. Jag önskar att alla barn fick känna så på jularna. Det finns minst lika många barn som har ont i magen av att det är jul som har ont i magen varje dag i skolan. Jag är så himla glad att jag aldrig nånsin behövt ha ont i magen på julen.
Nu är jag vuxen men känner ändå att det skulle kännas konstigt att fira jul på något annat sätt än med min släkt. Så jag kommer fortsätta med det så länge jag kan!
 
 
Vill du hjälpa barn eller vuxna med autism med tex, mediciner, läkarkostnader eller aktiviteter? Det kan du göra genom att köpa prylar i vår webshop på denna sida: http://frihetsfjarilen.storedo.com/

Vill du stödja oss på något annat sätt så kan du läsa mer om hur du gör det här:

http://frihetsfjarilen.se/st%C3%B6d%20frihetsfj%C3%A4rilen-2.html


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda

Välkomna till Frihetsfjärilens blogg! Här skriver Amanda blandat om föreningens nyheter och sina egna erfarenheter av att leva med autism.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela