Nästan varje dag får jag hat från män som vill att jag ska...

Publicerad 2016-12-11 15:42:00 i Allmänt,

Jag är här och jag tar plats!
 
Förr kunde jag twittra, kommentera på forum osv, då kom hatkommentarerna från män.
Men något har hänt.. Jag behöver inte kommentera någonstans eller göra något överhuvudtaget längre förutom att jobba med mina föreningar eller andra projekt, det räcker för att hatet ska komma fram. I inkorgar dyker namn upp som jag aldrig läst eller sett någonstans som enbart har ett syfte: att sprida sitt hat. Allt är från män i olika åldrar som vill att jag ska både det ena och det andra. Jag har alltid mina bästa svar och blockningsfunktionen redo men det tar ju aldrig slut. Det är precis som att ju mer Frihetsfjärilen och mina andra projekt växer, ju mer hat får jag.
Jag ska inte säga här allt jag har fått men det handlar ju då främst om att dom vill att jag ska lägga ner något ut av mina projekt för det jag håller på med är något helt korkat. När man ifrågasätter varför dom inte har något vettigare att göra blir man helt plötsligt objektifierad, eller bara får hatkommentarer som att man är en **** och sånt.
Igår kopierade jag några mail och skickade till mamma för att visa henne. Hon kallar nån dåre och vill inte att jag ska svara. Men att svara för mig är en självklarhet. Kvinnor har tigit i tusentals år, kanske tom. miljoner år och det har ju inte tagit oss framåt direkt. Jag ger dom oftast ett bra svar och sedan en block på det. 
 
Jag kommer aldrig någonsin vika mig för näthatarna men det irriterar mig eftersom det tar tid att svara och jag känner att jag måste svara och sätta dom på plats.
Jag kan ju inte direkt påstå att min bild av män blir bättre och bättre när jag dag efter dag (inte varje dag då för det är ju så viktigt att man försvarar alla på något sätt så ursäkta min text och min rubrik) får hatkommentarer av just den anledningen att jag är kvinna och av nya män hela tiden.
När jag åter igen läser ett mail där det står vad jag är och inte har rätt att göra så kommer orden: "Fy, fan vad jag hatar män." Den kommentaren jag då fäller är tydligen det absolut värsta jag kan säga enligt vissa. Då får jag kommentarer av både män och kvinnor som säger:
"Det är inte bra att hata, hat föder hat." 
Jag svarar: "Precis, hat föder hat, fundera på var jag fått mitt hat ifrån."
 
 
"Sluta säg att du hatar män. Det är inte alla män som är elaka mot dig."
Jag svarar: "Och var är alla snälla män då? Om min pojkvän inte tar åt sig för att jag känner på det sättet, varför ska då andra göra det? Han tycker det är värre att jag känner som jag gör för att jag nästan varje dag (oops, dumt av mig igen att inte redovisa datum) får hat från olika män än att han hör att jag säger orden: jag hatar män."
 
"Det där är ju en person som har problem, som inte mår så bra."
Jag svarar: "Ja, det är ju tråkigt men det ska väl knappast jag stå till skuld för."
 
Ska vi vara helt ärliga så spelar det ingen roll vilken grammatik jag använder när jag skriver det. Skulle jag skriva att: " jag hatar vissa män ", så kommer nog nån att tycka att jag är boven i dramat då också.
Jag har bra självförtroende. Jag känner mig inte missnöjd med något egentligen, varken intre eller yttre. Jag känner mig glad och stolt över att jag skapat en förening som redan lyckats hjälpa både tjejer och killar att få ett bättre och friare liv. Men när folk försvarar män som håller på med sitt hat mot mig, ja då är det precis som när läraren 1996 inte vågade säga till mobbarna när dom gjorde fel.
Ska vi gå framåt, eller ska vi gå bakåt eller ska vi stå stilla?
 
 
Vill du stödja Frihetsfjärilen som hjälper människor med autism att få ett bättre och friare liv? Swisha då valfri summa till: 1235393871

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda

Välkomna till Frihetsfjärilens blogg! Här skriver Amanda blandat om föreningens nyheter och sina egna erfarenheter av att leva med autism.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela