Vem det än är - så bry dig inte

Publicerad 2016-05-01 18:15:00 i Allmänt,

Genom åren har jag lagt en jäkla massa tid på energitjuvar. Argumenten och bråken har gått fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka... Men vet ni vad? Det har aldrig blivit bättre! Därför vissa människor är och förblir energitjuvar, så för er egen skull: försök hitta "jag bryr mig inte, du är luft för mig-knappen". Så länge nån bara är korkad men inte tar din energi så kan man absolut köra pajkastning (om man vill). MEN när någon kommit åt din energislukarknapp så gäller det att sätta stopp på en gång. Jag är glad att jag faktiskt hittat den knappen. Vem det än är som säger sjuka saker till mig så bryr jag mig inte, för varför skulle jag? Den personen har ju noll värde i mitt liv.
 
Där jag kommer ifrån har mallen alltid varit väldigt viktig att följa (därför jag flyttade). Jo mallen är viktig överallt tänker ni. Men ni människor som aldrig varit annorlunda och inte vuxit upp i en mindre stad än Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala kan inte förstå vilken nivå jag pratar om. Du kan aldrig vara först med ett mode i en liten stad utan att få en massa skit för det. Du kan aldrig vara bäst på att sjunga och tro att du inte får höra kommentarer som att du är dryg, borde dra till Stockholm för att du tror att du är något och "du passar inte in hos oss". Och till dig som var så duktig på att sjunga och slutade med det pga jantelagen: Det är inte den lilla staden som är för bra för dig, det är DU som är för bra för den lilla staden. Men kanske det värsta av allt... när du blir mobbad i skolan så tro inte ens att dina syskon kommer stå upp för dig, ta det inte för givet. Var beredd på att de kommer sprida rykten om dig som sedan mobbarna kommer kunna använda sig ut av och var beredd på att de kommer skratta åt dig när mobbarna berättade vad de gjorde mot deras syster, var beredd på att de mobbar själva. Mallen att passa in väger över allt. Och jag vill återkomma till att vem det än är så bry dig inte. Inte ens dina syskon. Blod är INTE tjockare än vatten. 
 
Jag är vuxen idag och bestämmer själv vilka människor jag vill umgås och ha kontakt med. Mina syskon må vara mina syskon men varför ska jag ha kontakt med dem om de inte får mig att må bra? Det är viktigt att omge sig med människor som får en att må bra och helt enkelt skita i alla andra som inte gör det. Så nästa gång någon hoppar på dig och du känner att det tar din energi att fortsätta tjafsa, varför inte bara sluta och inse att alla människor passar inte ihop med varandra och låt dem förvandlas till luft? Jag lovar att livet kommer bli så mycket lättare. 
 
 
Vill du hjälpa barn eller vuxna med autism med tex, mediciner, läkarkostnader eller aktiviteter? Det kan du göra genom att köpa prylar i vår webshop på denna sida: http://frihetsfjarilen.storedo.com/
Vill du stödja oss på något annat sätt så kan du läsa mer om hur du gör det här: http://frihetsfjarilen.se/st%C3%B6d%20frihetsfj%C3%A4rilen-2.html

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2016-05-01 19:37:21

Så tråkigt läsa att du inte har det bra med dina syskon kära Amanda!
Önskar från mitt hjärta att ni kan reda ut det.
Önskar dig även en skön vår och varm sommar!

Svar: Tack detsamma Kajsa! Önskar dig skön och varm vår och sommar. 😊
Amanda

Postat av: Tobias

Publicerad 2016-05-18 14:51:01

Hej Amanda, jag vill bara hålla med föregående talare, hoppas det ordnar sig. Blir bokmärke och länk hit. Med vänlig hälsning, Tobias

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda

Välkomna till Frihetsfjärilens blogg! Här skriver Amanda blandat om föreningens nyheter och sina egna erfarenheter av att leva med autism.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela