Frihetsfjärilens bidrag gick till...

Publicerad 2017-04-02 06:00:00 i Allmänt,

 Idag är det Världsautismdagen! Typ nästan bästa dagen på hela året! Jag har sagt det många gånger och jag säger det igen: Jag är så sjuuuukt stolt över min autism. Jag skulle inte byta bort min autism mot alla pengar i världen. Jag har den att tacka för min dokumentärserie, mina föreningar, mina fina målade tavlor, att jag snart tillsammans med Zara Harlin och Jimmy Sjödén släpper en låt på Spotify, att jag är en mästare på att baka konstverk, min ärlighet och att jag inte är rädd för vad folk tycker och tänker om mig. Det finns bara en enda negativ grej med autism (som tyvärr är alldeles för stor) och det är okunskapen hos allmänheten, att leva varje dag i ett samhälle där man inte är önskad, där lagar och regler inte på något sätt är anpassade efter att passa mig och många andra autister. 
 
Jag tänkte att det kunde vara ett lämpligt tillfälle idag att presentera hur vi i Frihetsfjärilens styrelse valde att fördela bidragen vi skickade ut från december 2016 - mars 2017. Vissa ut av dessa vi presenterar nedan har fått hela bidragen dom sökte och vissa har bara fått en del ut av bidragen som dom sökte. Vill också berätta att ingen av oss i styelsen har tagit en endaste krona av det Frihetsfjärilen fått in.
 
Vi har hjälpt:
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi vill tacka så mycket för allt stöd från privata människor, företag och andra föreningar som gjorde detta möjligt.
 
 
Det kommer tyvärr inte finnas möjlighet att söka pengar hos Frihetsfjäirlen på väldigt länge nu då allt vi sparat ihop tog slut.
Vill ni stödja oss för att autister ska ha möjlighet att söka bidrag en gång till i framtiden?
Swisha då valfri summa till: 1235393871

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda

Välkomna till Frihetsfjärilens blogg! Här skriver Amanda blandat om föreningens nyheter och sina egna erfarenheter av att leva med autism.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela